Házirend

Házirend

Kedves Betegeink!

Tekintettel azokra a rendelés szervezését, betegellátást, e-mail kommunikációt és eredményközléseket megnehezítő problémákra, melyeket az elmúlt években megfigyeltünk, elkészítettük házirendünket, ami azt szolgálja, hogy a kommunikáció és a betegellátás a lehető LEGKEVESEBB VÁRAKOZÁSI IDŐVEL és harmónikusan tudjon zajlani, a betegek elégedettségére. Sok esetben ez nem az ellátó oldalon, hanem a betegek viselkedésén múlik, ezért célszerűnek láttuk megfogalmazni a következő pontokat:

- A rendelésen történő ellátás megkezdését időpont-egyeztetés előzi meg. Ha a beteg a megbeszélt időpontját nem mondja le, és nem jelenik meg azon, vagy Skype megbeszélés esetén nem jelentkezik a megbeszélt időpontban, és ezt előre nem jelzi, a következő időpontfoglalása előtt 15.000 Ft foglalási díj ellenében tudunk időpontot biztosítani, melyet beszámítunk a vizsgálat díjába, amennyiben azonban a beteg ismét nem jelenik meg, a foglalási díj visszatérítése nem áll módunkban. Ugyanez vonatkozik a 2-nél többször lemondott, módosítgatott időpontokra, valamint a vizsgálat vagy esedékes konzultáció napján lemondott időpontokra: következő időpontfoglalási alkalommal a fenti feltételekkel áll rendelkezésre a foglalási lehetőség. 

A rendelés elérése jelenleg várólistára történő felkerüléssel lehetséges, amit azért kényszerültünk elindítani, mert a jelenleg gondozott betegszámhoz csatlakozó feladatkörök ellátása és a hozzájuk tartozó e-mailek és eredmények időben történő feldolgozása meghaladta az emberi teljesítőképesség határait, tekintve, hogy szakorvosi minőségben ebben Doktornő egyedül vesz részt. Mindenkinek szüksége van/lenne segítségre, ne akadályozzuk a betegellátást azzal, hogy visszaélünk a rendelkezésünkre bocsátott időpontokkal, mert minden nap csak 24 órából áll!

- Az e-mailekre történő válaszadás fordított sorrendben, hátulról előre haladva történik, hogy mindig a korábban érkezett e-mail és a hosszabb ideje várakozó beteg kapja meg előbb a választ. A válaszadás általában nem két sorból áll, minden esetben egyénre szabott, sok esetben a korábbi eredmények, vagy a korábban feltöltött receptek, terápiás tervek átnézése előzi meg, ami nem kevés időt igényel. Rendszeresen észlelhető, hogy a betegek újra és újra megküldik ugyanazt az e-mailt, vagy külön levelezést indítva egy másik e-mailt küldenek ugyanazzal az információ tartalommal, többször ismételve, különböző arra vonatkozó kommentekkel, hogy ideje válaszolnunk az e-mailre. Az e-mail NEM CHATFELÜLET, és nem arra a célra van kitalálva és erre a célra nem is tudunk rendelkezésre állni. Egy e-mail megküldése előtt mindenki legyen szíves a közlendő információt végiggondolni, rendszerezni, rendezni, és egy e-mailben továbbítani és a válaszra türelemmel várni. Általában napi 50-70-100 megcsillagozott, feldolgozásra váró e-maillel kezdjük el a munkanapot. Ne bonyolítsuk a helyzetet a rendszer további terhelésével feleslegesen, mert ezáltal saját várakozási időnket nyújtjuk meg!

A továbbiakban az ismételgetett e-mailek, a többször szándékosan ismételten megküldött eredmények, valamint a követelőző/zaklató, presszionáló hangvételű levelek megválaszolása HÁTRASOROLÁSRA kerül. Mindenki ugyanazzal a várakozással és reményekkel várja a válaszadást, ne duzzasszuk az e-mailek mennyiségét a türelmetlenséggel és az udvariatlansággal. 

- A rendelésen barátságos, megnyugtató környezet és hangvétel megteremtésére törekszünk. Intim kérdések, pszichésen terhelő tünetek és fájdalmak megbeszélése zajlik minden nap, minden beteg szenved, és a helyzettel való együttérzés számunkra alapvető fontosságú. A problémák tárgyalását nagyban megkönnyíti a fentebb említett környezet és hangulat. Azonban a rendelő ettől még orvosi rendelő, a kapcsolat pedig orvos-beteg viszony. Az udvarias és tisztelettudó viselkedést ez a hangulat sem nélkülözi, ahogyan ezt betegeink elvárják tőlünk, mi is ugyanazt várjuk el Tőlük visszafelé is. Ugyanez vonatkozik az e-mailben történő kommunikációra is, bizonyos esetekben KRITIKÁTLAN hangvétel jellemzi egyes e-mailek stílusát. MINDEN ESETBEN azzal az attitűddel legyenek szívesek betegeink felkeresni a rendelést, amit viszont elvárnak és amellyel mi minden esetben fordulunk feléjük.

- Az e-mailezés célja az, hogy az információt megőrizzük a betegek gondozása során, és lehetőséget adjunk, hogy a betegek minden döntés előtt megoszthassák tapasztalataikat a kezelésről, és úgy hisszük és tapasztaljuk, ez sok esetben meghatározó fontosságú a betegek állapotának pozitív irányú alakulásában. Az e-mailek információtartalmának lényege: mi változott a kiindulási állapot óta pozitív/negatív irányba? Jobban érzem-e magam, ha igen, mennyivel jobban? Rosszabbul érzem-e magam, ha igen, mennyivel rosszabbul? Mihez kötöm a változást?Jól tolerálom-e a készítmények szedését? Hogyan értékelem eddig a terápia eredményét és haladását? Ezen kérdésekre összeszedett, konzekvens és lényegre törő, konkrét válaszokra van szükség. Az e-mailek egyéb információtartalma (betegcsoportban hallott javaslatok, a beteg saját elmélete/elképzelése a gyógyszerek hatásáról, kórokozókról, betegségmechanizmusról, stb) IRRELEVÁNS és ezáltal szükségtelen információ a beteg sikeres ellátása szempontjából, ugyanakkor nyújtja az e-mail feldolgozásának és megválaszolásának időigényét és eltereli a kommunikációt a lényeges elemekről.

- Az eredményközlés az orvos feladata, a laboreredmény és a beteg közötti közvetítő személy MINDEN ESETBEN a hozzáértő szakorvos. Megkérjük kedves betegeinket, hogy az eredményekről saját véleményük közlését, tudományos jellegű elmélkedésüket, az eredmények véleményezését, saját terápiás javaslataikat, megfontolásaikat MELLŐZZÉK az eredmények megküldésekor. 

Az eredmények megérkezése NEM EGYENLŐ a szakvélemény létrejöttével. Hetente 25-30-40x3 eredmény érkezik be, melyek véleményezésre várnak, tehát a vélemény írásának átfutási ideje van, főként úgy, hogy minden esetben törekszünk a MINŐSÉGI válaszadásra. 

- A rendelésnek telefonszáma nincsen, és ez nem véletlen. A korábbi tapasztalatok alapján a telefonos kapcsolattartás működésképtelenségéről győződtünk meg ebben a betegcsoportban. A napi 50-70 nem fogadott hívás, követelőző/zaklató hangvételű SMS-ek a hét minden napján, és a betegellátással párhuzamosan menedzselhetetlen hívások következtében sok kellemetlenség hárult a rendelésre és ugyanakkor számos fontos információ sikkadt el, melyeket az e-mail kapcsolattartás megőriz. Mindenki szeretné, hogy a konzultáció közben csak rá irányuljon a figyelem, senki nem veszi szívesen ha a megbeszélést telefonhívások fogadása és a figyelem szétmorzsolódása szakítja meg, és senki nem várhatja el, hogy a munkanap végén az ellátó személyzet 3 órán keresztül telefonáljon a nem fogadott hívások rendezése érdekében (nem 3 perces hívásokról van szó). 

A honlapon megadott telefonszám a belgyógyászati rendelés telefonszáma (hangsúlyozva van a honlapon), ami fizikailag időben és térben NEM az infektológia rendelés közelében zajlik. Ezért kérünk mindenkit, Dr. Ujj Zsófia Doktornő nevében is, legyenek szívesek nem hívogatni a belgyógyászati rendelés telefonszámát az infektológiai rendelés keresése céljából.

A házirend összeállítására sajnos okkal került sor, olvasását követően annak kommentálását, véleményezését nem kérjük, azt nem vitára bocsátás céljából hoztuk létre, hanem annak betartását, csendes nyugtázását és tudomásul vételét szeretnénk kérni.

Azoknak, akikkel az együttműködés kérés nélkül is a házirendnek megfelelően zajlott ezidáig is, köszönjük hozzáállásukat és megtisztelő türelmüket, mellyel megkönnyítik és gördülékennyé teszik a közös munkát és a közös utat a várt gyógyulás felé. Köszönjük a betegségükben tanúsított türelmüket, az utasítások követését és betartását melyeknek kapcsán mindannyian a pozitív változásokra várakozunk, és azoknak közösen örülünk. 

Ismerve és látva a gondozott betegség természetét, és a hordozását jelentő életminőséget, tudjuk és átérezzük, mennyi lelki erő és kitartás szükséges a mindennapi életben és a közös munkában is a kötelezettségek teljesítéséhez és a helytálláshoz, a mi őszinte célunk az, hogy a közös munkánk pozitív változásokat hozzon a betegek életébe. Az együttműködésben mindenki ezt szem előtt tartva vegyen részt és ennek megfelelően kommunikáljon.


Köszönettel kívánunk betegeinknek mielőbbi gyógyulást és sikeresebb együttműködést:

Dr. Sarkadi Adrien és Dr. Kovács Dóra