Tapasztalatok és jövőbeli változások az infektológia rendeléssel kapcsolatban
Kedves Betegeink, kedves Érdeklődők!
A következőekben számos közérdekű információt szeretnénk megosztani Önökkel, miután a járványügyi kényszerszünet során több, az infektológia rendelés működését és szervezését alapvetően befolyásoló kérdéskör megbeszélése és megoldása került napirendre.
Ahogy az sokak számára világos, a rendelés eseteinek egy jelentős részét egy speciális betegcsoport alkotja, Ők a krónikus hüvelyi-húgyúti infekciókkal hozzánk forduló nőbetegek. Az elmúlt évek során igen sokan, az ország sok tájáról, sőt országhatáron túlról is megtiszteltek minket bizalmukkal, és elmondhatjuk, hogy ez a betegcsoport a rendelésünk érdeklődésének középontjában áll. Ennek köszönhetően számos szakmai és kevésbé szakmai, sokkal inkább emberi tapasztalatot szereztünk követésük által, melyek alapján elmondhatjuk, hogy ez a betegcsoport kiemelten és kifejezetten szoros követést, nem csak gyógyszeres ellátást, de pszichés vezetést is sok esetben kíván és igényel, betegeink közül sokakkal napi kapcsolatot tartottunk fent, együtt várva, szorosan követve, időben jelentkeznek-e a kívánt hatásbeli eredmények, szükség esetén apró, egyéni módosításokat megbeszélve. Mindezt végiggondolva azonban könnyen belátható, hogy a betegkövetésnek ez a szoros, programszerű formája bizonyos betegszám felett kapacitásbeli problémákat vet fel, és ebben az együttműködésben párhuzamosan követhető és jelen lévő betegek száma véges.
Hasonló problémákat vetett fel a számtalan messenger-, e-mail-, facebook fiók- és SMS üzenet érkezése, melyek számát a koronavírus járvány körül felmerülő kérdések megsokszorozták, megszokott, hogy 1-1 betegtől, kérdezőtől 1-3 nap leforgása alatt 8-10 üzenet érkezik, ugyanaz az üzenet megjelenik párhuzamosan több fórumon, küldésüket 1-2 napon belül megismételve, így a jelen helyzetben már kijelenthetjük, hogy egy hosszabb szabadság beiktatásáig kilátástalan a felhalmozott üzenetek átlátása, főként megválaszolása.
Sok szempontból megkönnyítette, de a fentebb ismertetett helyzetben már mégis inkább megnehezítette, ellehetetlenítette a kapcsolattartást a több fórumon online elérhetővé válás. Sajnos az a tapasztalatunk, hogy pácienseink nagy része nehezen realizálja, hogy egészségügyi ellátóként, gyógyítóként különösen a fentebb említett kényes, intim kérdések kezelésének ügyében jónak és szükségesnek, megnyugtatónak éreztük a közvetlenebb hangulat és hangnem kialakítását betegeinkkel, azonban a hozzánk forduló panaszos betegek között nem teszünk és nem is tehetünk különbséget, és egyszerre nem 10, sokszor nem is 100, hanem több betegről gondoskodunk, így lehetetlen minden igényt és kívánságot, elvárást AZONNAL teljesíteni, és mindenek előtt elsőként.
Számos esetben vetődött fel az orvossal történő telefonos kontaktusfelvétel kérdése betegeink részéről, melyre szintén azzal a korábban megszerzett tapasztalattal tudunk válaszolni, hogy a négyszemközti, intim panaszokról és kérdésekről folyó beszélgetések közben senki nem venné szívesen azt, ha a telefon 3 percenként megcsörrenne, és az orvos 15-20 percen át tartó, korábban már megbeszélt kérdéseket ismételten felvető telefonbeszélgetésekbe bonyolódna, amelyeket sem idő, sem kapacitás, sem a közben várakozó beteg türelme szempontjából nem lehet felvállalni. Továbbá a korábbi időszakban SOS kérdésekre fenntartott telefonvonallal szerzett tapasztalatok alapján tudjuk, hogy MINDENKINEK MINDIG MINDEN SOS.
Tekintve, hogy emberek vagyunk, és minden beteg ember számára saját panasza, betegsége és nehézsége az egyetlen és legfontosabb, ami orvosi figyelmet igényelhet, a rendelés működőképességének, az ellátás minőségének megtartása, a legkisebb elégedetlenség kiváltásának elkerülése érdekében számos változtatás, átszervezés, korlátozás bevezetésére lesz szükség, melyeket rövidesen igyekszünk megosztani Önökkel.
Figyelmüket és megértésüket, a továbbiakban együttműködésüket köszönjük!
Üdvözlettel:
Intiminfekt rendelő